El Puig de Massanella nevat (6-12-2017)

El passat dia 6 de desembre dimarts festiu, el nostre grup excursionista varem fer una excursió que no estava al programa de tardor; el Puig de Massanella. Com que feia uns dies havia nevat a la serra i les temperatures havien estat anormalment baixes varem trobar tot el puig ben nevat i a la part més alta uns gruixos de neu d'uns 50 cm.
Com que es tractava d'una excursió matinal varem partir a les 7.30 cap al Coll de sa Batalla per iniciar la pujada. Arribant al peatge de Comafreda ja es veien clapes de neu per tot arreu, i arribant al coll des Fil ja era tot el trespol una pista de patinatge. Avançar per damunt el gel era bastant perillós perquè no teniem el calçat adequat.
L'ascens des del coll del Fil ja va ser tot el temps trepitjant neu. Una vegada al pla de sa Neu tot era ben blanc i es feia difícil trobar i seguir les fites.  Avançar es feia cada vegada més dur perquè el pendent també s'incrementava.
A la fi passades les 12 la major part del grup varem aconseguir arribar al cim, altres decidiren no acabar de pujar. Com podeu veure a les fotos , les vistes des d'allà dalt eren increïbles.
Varem trobar el Betlem que havíem col·locat l'any passat en perfecte estat de conservació i després de fer les corresponents fotos, començàrem la baixada.
El descens va resultar una mica més dur per les múltiples relliscades que varem patir quasi tot el grup, però al tram de la rosseguera ens varem amollar fora por per damunt la neu i va ser molt divertit.
Al final l'excursió va durar una hora més del previst i per reposar forces anàrem al restaurant Can Puput de Mancor de la Vall, i varem rescabalar tot lo suat amb arroç brut i frit de matances.
En resum el Puig de Massanella amb tanta neu es fa bastant difícil de pujar, però l'experiència viscuda no la podrem oblidar.
                                                                 Clic a la foto per veure tot l'àlbum.